Uppdaterad 24 oktober 2022
Skriv ut

Sara Eklind, kommunikationschef i Upplands-Bro, är nominerad till Årets Ledare

Sara Eklind, kommunikations- och digitaliseringschef i Upplands-Bro kommun, är nominerad till priset Årets Ledare, på Framtidsverkets årliga event Framtidsgalan.

Sara Eklind

-Jag är jätteglad, hedrad och lite rörd över att bli nominerad till Årets Ledare. Jag vill tacka min närmsta chef och kollegor, utan dem hade jag inte varit den ledare jag är idag, säger Sara Eklind.

-Jag är stolt och glad över att goda insatser uppmärksammas. Hennes avdelning är även nominerad till Årets digitaliseringskommun – framgångar som bör inspirera oss alla, säger Ida Texell, kommundirektör i Upplands-Bro kommun. Stort grattis Sara och dina duktiga team!

Enligt Framtidsverkets är Årets Ledare en person som med sitt engagemang motiverar sina medarbetare att arbeta mot samma mål. Årets Ledare är också handlingskraftig, modig, målmedveten och en förebild i sin organisation. Årets ledare har även bidragit till att lösa problem och möta utmaningar på ett innovativt och inspirerande sätt samt varit uthållig och stabil i sitt ledarskap.

Under de senaste sex åren tid har 195 personer blivit finalister och 31 vinnare utsetts.

Finalen för Årets Ledare hålls den 9 november.

Är du nöjd med informationen på sidan?