Konsumentrådgivning
Alla som bor i kommunen kan få kostnadsfri rådgivning hos vår konsumentrådgivning. Konsumentvägledaren ger däremot inte råd när det gäller köp mellan privatpersoner eller råd till företagare som ingått avtal med annan företagare.
Ingen innehållsförteckning finns
Före köp kan du som konsument få hjälp med att förstå avtal och ställa frågor om lagar och regler. Konsumentvägledaren i Upplands-Bro kommun lämnar däremot inte ut information om produkter och tjänster.
Efter ett köp hjälper konsumentvägledaren dig med dina konsumenträttigheter. Du får information som gör att du kan klaga på rätt sätt till ett företag. På Konsumentverkets hemsida kan du läsa pressmeddelanden och finna varningar gällande vissa produkter.
Se alla telefontider för konsumentrådgivningen
Konsumentrådgivningen telefontid
Dag | Öppet | Information |
---|---|---|
Onsdag 26/3 |
09.00 - 11.00
13.00 - 15.00
|
|
Konsumentvägledning via Konsumentverket
Även Konsumentverket erbjuder vägledning till konsumenter. På konsumentverket.se får du svar på vad som gäller vid olika konsumentproblem. Du kan också få tips om din ekonomi eller göra en anmälan om du tycker att ett företag har gjort fel.
Mer information för dig som konsument
Här kan du hitta fler tips på hemsidor där du som konsument kan hitta bra information om dina rättigheter.
Vi på kontaktcenter finns här för dig!
- Fråga oss
- Felanmälan
- kommun@upplands-bro.se
- 08-581 690 00 Stängt
- Chatta med oss
- Videosamtal - öppet vardagar kl 10-11