Uppdaterad 13 februari 2024

Podd: Bättre tillsammans - Upplands-Bro

Välkommen till kommunens egen podd om stort och smått i Upplands-Bro. Här pratar vi om hur kommunen utvecklas och om spännande saker som är på gång. Du möter också engagerade Upplands-Brobor och lokala företagare.
Bättre tillsammans - Upplands-Bro hittar du på de flesta poddplattformar.

Flera personer poserar och ser glada ut.

Kontakt

Har du tips på ämnen eller personer som vi borde lyfta i podden, eller har du synpunkter? Hör av dig till oss! Bättre tillsammans – Upplands-Bro produceras av kommunikationsenheten i Upplands-Bro kommun.

Säsong 9, våren 2024

Säsong 8, hösten 2023

Säsong 7, våren 2023

Säsong 6, sommarspecial och höst 2022

Säsong 5, våren 2022

Säsong 4, hösten 2021

25. Jultomten Åke Holm Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Om socialt engagemang

24. Anhörigkonsulenten Maryam Kormi Nouri Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Om stöd till personer som vårdar en närstående.

23. Commonplay – att skapa lekytor med enkla medel Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Hur lite krävs för att omvandla en utomhusyta till en plats att använda?

22. Väktarchefen Fredrik Molin
Om samverkan för trygghet.

Säsong 3, våren 2021

Säsong 2, hösten 2020

Säsong 1, våren 2020

12. Översiktsplanerarna Ulrika Gyllenberg och Susanna Evert Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Om hållbar övergripande samhällsplanering.

11. Småföretagsansvarig på Svenskt Näringsliv, Annika Bröms Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Om småföretagens utmaningar och de statliga stöden i coronakrisen.

10. Rekryteraren Havva Ilhan Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Om rekryteringsroboten Tengai

9. Futuristen Gustaf Josefsson Tadaa Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Om hur digitaliseringen påverkar oss.

8. Sparks-grundaren Alexandra Krook Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Om att hjälpa unga att hitta sin grej

7. Säkerhetschefen Mats Kjellberg Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Så jobbar kommunen under coronakrisen

6. Permakultur-odlaren Ellis Kivi Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Om hållbar odling av frukt och grönt

5. Olympiska guldmedaljören i simning, Lars Frölander Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Om växtbaserad kost och hälsa

4. Beteendevetaren Lovisa Sterner Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Om generationskrockar och ungas förväntningar på arbetslivet.

3. Statliga demokratiutredaren Henrik Selin Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Om hoten mot det demokratiska samtalet på nätet.

2. REKO-ringsstartaren Karina Tomtlund Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Ett enkelt sätt att handla närproducerat.

1. Matbloggaren Zeina Mourtada Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Bästa tipsen för hållbar matlagning

Är du nöjd med informationen på sidan?