Uppdaterad 05 januari 2023

Grafisk profil

Upplands-Bro har en grafisk profil som vi använder konsekvent. Det ska vara enkelt att känna igen och visuellt uppfatta att det är Upplands-Bro som är avsändare, oavsett i vilken kanal vi kommunicerar. Här hittar du vår grafiska profil, typografi och länk till vår logotyp.

Ingen innehållsförtecknig finns

Logotyp

Vår logotyp är vårt främsta visuella kännetecken. Den visar att det är Upplands-Bro som står bakom verksamheten eller informationen.

Upplands-Bro kommuns logga i svart och vitt

Logotypen finns i svart och vit färg. Den svarta versionen används mot ljus bakgrund och den vita versionen används mot mörk bakgrund.

Logga för Upplands-Bro kommun i rött och gult

Logotypen i rödbeige version används bara vid högtidliga tillfällen och i sammanhang med stark koppling till tradition.

Vill du exempelvis veta hur kommunens logga ska placeras, vilka typsnitt vi använder eller letar du efter vår färgpalett? Besök vår grafiska profil.

Är du nöjd med informationen på sidan?