Problem i lägenheten
Om du har problem med din lägenhet ska du i första hand kontakta din hyresvärd eller bostadsrättsförening. Tänk på att utförligt beskriva vad problemet gäller och hur ofta du upplever problemet. Skicka ditt klagomål skriftligt som brev eller via e-post.
Ingen innehållsförteckning finns
Om problemet kvarstår
Om felen inte åtgärdas kan du kontakta kommunen.
Upplands-Bro kommun gör då en bedömning om klagomålet är befogat, det vill säga om det finns risk för människors hälsa eller miljön. Om klagomålet bedöms vara befogat tas en timavgift ut av hyresvärden/bostadsrättsföreningen för nedlagd tid i ärendet.
Vi på kontaktcenter finns här för dig!
- Fråga oss
- Felanmälan
- kommun@upplands-bro.se
- 08-581 690 00 Stängt
- Chatta med oss
- Videosamtal - öppet vardagar kl 10-11
Är du nöjd med informationen på sidan?