Uppdaterad 24 oktober 2022
Skriv ut

Nyinvigning av Björknäs camping!

Nyöppningen av Björknäs camping har invigts officiellt. Både campingen och Björknäs badplats, som ligger i direkt anslutning, har fräschats upp inför semestersäsongen.

Kultur- och fritidsnämndens ordförande Mattias Peterson (C) och kultur- och fritidschef Hannah Rydstedt Nencioni

Kultur- och fritidsnämndens ordförande Mattias Peterson (C) och kultur- och fritidschef Hannah Rydstedt Nencioni höll det blågula bandet som klipptes av kommunstyrelsens ordförande Fredrik Kjos (M).

Björknäs camping på vackra Ådöhalvön i Upplands-Bro har nypremiär i år, nu i kommunens regi. Som så ofta den senaste tiden gjordes invigningen med en film som du kan se här ovan.

Kommunstyrelsens ordförande Fredrik Kjos (M) klippte bandet och höll ett kort tal. Han hoppas att besökare från både när och fjärran ska upptäcka Björknäs camping och badplats.

– Även den här sommaren kommer vi i stor utsträckning att tillbringa på hemmaplan. Många känner till vilken pärla det här är och jag hoppas att ännu fler ska upptäcka den nu, säger han.

Även Mattias Peterson (C), kultur- och fritidsnämndens ordförande var på plats för invigningen.

– Jag brukade komma hit och bada när jag var liten. Det är en vacker plats och det är fint att se vilket lyft både campingen och badplatsen har fått inför den här sommaren, säger han.

Är du nöjd med informationen på sidan?