Stärk relationerna i familjen med ny kostnadsfri app
Kommunen erbjuder alla Upplands-Brobor gratis tillgång till appen Birds, ett digitalt verktyg som ger stöd i parrelationer och i föräldraskapet. Appen är ett flexibelt alternativ i kommunens erbjudande om öppet och förebyggande stöd.

%20temperature_SE_new.png)
- Relationsverktyget Birds är kostnadsfritt för Upplands-Brobor och kan användas individuellt eller tillsammans med din partner. En särskild kod används vid registrering.
- Allt innehåll i appen är vetenskapligt baserat och utvecklat av legitimerade psykologer.
- Appen ger dig även tips om stöd som finns i kommunen, till exempel familjerådgivning och föräldrastöd.
Upplands-Bro kommun utvecklar socialtjänstens erbjudande i linje med den nya socialtjänstlagen, mot ett mer tillgängligt, förebyggande och individanpassat stöd. Appen Birds är ett digitalt relations- och familjeverktyg som stärker relationerna inom familjen. Den innehåller konkreta råd, övningar och inspiration för att hantera utmaningar i par- och familjerelationer.
Appen kan användas av par i alla åldrar, oavsett livssituation, och är särskilt värdefull som ett förebyggande stöd, för den som vill stärka sina nära relationer, hantera konflikter eller en stressig familjevardag.
– Vi ser att digitala verktyg blir allt viktigare, särskilt i ett samhälle där allt går snabbare och många har fulla scheman. Med Birds kan vi erbjuda stöd på ett lättillgängligt sätt, även till dem som inte söker hjälp i dag, säger Parisa Mir Karim, enhetschef för öppna insatser inom socialtjänsten i Upplands-Bro.
Användarna som testat Birds app är nöjda:
"Jag är tacksam över appen! Min partner älskar den och vi kan jobba på vår relation, även när vi inte sitter bredvid varandra. Appen lättar upp stämningen och tar bort det jobbiga.”
”När jag ser min partners svar blir de tydligare varför vi missar varandra ibland. Jag har blivit mer ödmjuk inför min partner."
"Bra att kunna skriva i lugn och ro, med möjlighet att reflektera mer över sina känslor. Superbra att man får tänka till och sätta ord på det som skaver."
"Jag och min partner har använt den här appen en tid och den har varit ovärderlig för vår relation. Den hjälper oss att kommunicera bättre och hålla kontakten på ett enkelt och effektivt sätt."
"Jag och min partner har börjat dela tankar med varandra om vår relation på ett lekfullt sätt.”
”Min partner som tidigare inte ville prata om vår relation tycker nu att det är toppen och tar egna initiativ till övningar. Vi utvecklas båda två, samtidigt som vår relation blir starkare.”