Uppdaterad 03 juli 2025
Skriv ut

God verksamhet, samarbete och budget i balans i fokus inom kultur- och fritid i höst

En väl fungerande kärnverksamhet och budget i balans står i fokus under hösten för kultur- och fritidskontoret i Upplands-Bro kommun, som har ny tillförordnad kontorschef sedan i juni.

Anette Fredriksson, chef för kultur- och fritidskontoret i Upplands-Bro kommun.

Anette Fredriksson är sedan i juni tillförordnad chef för kultur- och fritidskontoret i Upplands-Bro kommun.

Anette Fredriksson, sedan tidigare avdelningschef för kommunens simhall och Björknäs camping, är sedan i juni tillförordnad chef för kultur- och fritidskontoret.

– Jag hälsar Anette välkommen till ledningsgruppen och är glad att hon, som redan är en skicklig ledare inom kommunen, tar sig an detta uppdrag. I höst fortsätter vi arbetet med att säkerställa och utveckla kvaliteten i våra kärnverksamheter inom kultur- och fritid, med god politisk förankring och en budget i balans, säger Ida Texell, kommundirektör i Upplands-Bro.

– Jag är glad och ödmjuk inför uppgiften och känner mig djupt hedrad att ha fått uppdraget. Tillsammans med våra kompetenta medarbetare ser jag fram emot att fortsätta att utveckla ett rikt kultur- och fritidsliv för invånarna i Upplands-Bro, med ett särskilt fokus på barn, unga och äldre, säger Anette Fredriksson.

Ett rikt kultur- och friluftsliv

Kultur- och fritidskontoret ansvarar bland annat för kulturskola, fritidsgårdsverksamhet, anläggningar för kultur- och fritidsverksamhet, motionsspår, simhall, kulturmiljöer och kulturutbud, föreningsutveckling, bidragshantering, bibliotek, kulturhus, offentlig konst och utsmyckning, bioverksamhet och offentliga föreställningar i Upplands-Bro kommun. God tillgång till kultur, idrott, rekreation och friluftsliv är också viktiga faktorer i kommunens pågående arbete kring ökad trygghet och stärkt social hållbarhet.