Välkommen till öppet hus, ställ dina frågor om bygglov och detaljplaner
Har du frågor om ett byggprojekt, en detaljplan, eller ett bygglovsärende hos kommunen som du vill diskutera? Kom till öppet hus och ställ dina frågor till kommunens handläggare.

Du som privatperson är välkommen med frågor om både små och stora projekt på hemmaplan. Även du som är fastighetsutvecklare eller exploatör, med lite större projekt, är varmt välkommen.
Du kan ställa frågor om bygglov inför eller under ett pågående ärende, som hur går processen till? Vilka uppgifter behöver jag skicka in till kommunen vid en bygglovsansökan? Hur går det med mitt ärende?
Till planhandläggare kan du ställa frågor som, hur gör jag för att ändra en detaljplan? Vad kostar det? Vad är status i pågående detaljplaneprocesser som kommunen arbetar med?
Öppet hus är en del i kommunens arbete med att erbjuda god service och tillgänglighet till invånare och näringsliv. Under 2025 kommer vi att hålla öppet hus om samhällsutveckling vid fyra tillfällen. 5 mars, 21 maj, 10 september och 12 november.
Välkommen!
TID: Onsdag 5 mars klockan 17.00 – 19.00 PLATS: Kontaktcenter i kommunhuset, Furuhällsplan 1, Kungsängen.
Vi på kontaktcenter finns här för dig!
- Fråga oss
- Felanmälan
- kommun@upplands-bro.se
- 08-581 690 00 Stängt
- Chatta med oss
- Videosamtal - öppet vardagar kl 10-11