Upplands-Bro i Nära vård-podden
Hur kan vi få till ett samhälle som hänger ihop? Där vi som invånare kan utvecklas och leva ett gott liv? Det är frågor som ställs i Nära vård-podden, där Ida Texell, kommundirektör i Upplands-Bro, intervjuas om engagemang, ledarskap och nära vård.

Nära vård-podden görs av Sveriges kommuner och regioner, SKR. I Upplands-Bro kommun arbetar vi efter konceptet Nära vård, i linje med SKR:s riktlinjer.
– I Upplands-Bro gör jag och vår ledningsgrupp en viktigt och häftig utvecklingsresa. Mitt ledarskap handlar om att skapa ett starkt team med en tydlig känsla för uppdrag och relationer. I den tid som vi genomlever nu med säkerhetshot och ökande krav handlar ledarskap mycket om att sätta ljus på det som fungerar, formulera en tydlig färdplan för framtiden och tillsammans stärka känslan av hopp och meningsfullhet.
Det som förenar offentlig sektor är en förmåga att jobba med människor för människor och ständigt anpassa sig efter omvärldens villkor. Jag är mycket imponerad över allt gott, starkt och bra som görs.
Hos oss är nära vård proaktivt och hälsofrämjande. För mig handlar nära vård om människan i centrum där vi tillsammans har makt. Alla våra mål utgår från människan, där begreppet ”nära” är intimt för mig och bygger på sårbarhet så att vi kan mötas i mellanrummen och forma framtidens välfärd. Om jag ska hjälpa dig så kan jag inte enbart konstruera mallar för allt, utan jag måste också anpassa arbetssättet efter mänskliga villkor, säger Ida Texell bland annat i podden.
Vi på kontaktcenter finns här för dig!
- Fråga oss
- Felanmälan
- kommun@upplands-bro.se
- 08-581 690 00 Stängt
- Chatta med oss
- Videosamtal - öppet vardagar kl 10-11
Är du nöjd med informationen på sidan?