Förebild inom service och bemötande
Upplands-Bro har höjt sitt resultat jämfört med föregående år i den nationella servicemätningen som genomförs av SKR och Brilliant. På plats vid SKRs resultatseminarium för att beskriva arbetet och inspirera andra kommuner var Sandra Leskinen och Camilla Jägerfjäll från Kontaktcenter i Upplands-Bro.
Kontaktcenter arbetat aktivt med att analysera resultatet av servicemätningen för att förstå vad som behövde göras för att förbättra servicen och bemötandet. Bland annat har flera kompetenshöjande aktiviteter och fortbildning genomförts för att skapa en starkare och mer hållbar struktur och ett klimat av trygga, modiga och kompetenta medarbetare.
- För att servicen ska upplevas som god behöver vi arbeta tillsammans i hela kommunen, säger Sandra Leskinen, chef för kontaktcenter.
Tillsammans med de enheter som identifierades i analysen har ett stort arbete genomförts för att förbättra förutsättningarna att ge god service till medborgarna med uppdaterad information, såsom ansvarsområden, uppdaterade sökord och kontaktuppgifter, mm.
Idag firade vi framgången med hela kontaktcenter och kommundirektör Ida Texell. Service och bemötande är ett prioriterat mål i hela kommunen, och här går kontaktcenter i många fall före och visar vägen.
Kontaktcenter fortsätter nu att utveckla konceptet ”En väg in”. Genom att fler frågor kan besvaras direkt i första kontakten med kommunen redan i kontaktcenter, kan vi korta handläggningstiderna, öka tillgängligheten och därmed höja service och bemötande ytterligare. Under våren/sommaren har Kontaktcenter utbildats för att hantera felanmälan för Gata/park med mycket goda resultat och fler områden är på gång.
Vi på kontaktcenter finns här för dig!
- Fråga oss
- Felanmälan
- kommun@upplands-bro.se
- 08-581 690 00 Stängt
- Chatta med oss
- Videosamtal - öppet vardagar kl 10-11
Är du nöjd med informationen på sidan?