Öppet hus! Ställ frågor om bygglov, avfallshantering och mer
Planerar du att bygga ut huset? Eller har du frågor om bygglov, miljötillstånd, avfallshantering eller vatten och avlopp? Välkommen till öppet hus och ställ dina frågor till våra handläggare.
Maja Taaler Larsson, avdelningschef tekniska avdelningen, Thomas Lennell, samhällsbyggnadschef, Jonas Uebel, avdelningschef miljö- och stadsbyggnadsavdelningen.
– Vi vill öka tillgängligheten för Upplands-Broborna, det ska vara enkelt att sköta de ärenden man har hos kommunen. Därför finns vi digitalt – många ärenden sköter du enkelt hemifrån i våra e-tjänster – men ibland är ett personligt möte enklare när man vill bolla en fråga och därför bjuder vi nu in till öppet hus, säger Thomas Lenell, samhällsbyggnadschef.
Evenemanget riktar sig främst till medborgare som har frågor om bygglov, miljötillstånd, avfallshantering eller vatten- och avlopp. Inga beslut fattas under öppet hus, utan det är ett tillfälle för att få information och hjälp med hur du kommer vidare.
Du kan fråga om vad du behöver tänka på för att det ska blir ska bli rätt från början med ett planerat projekt. Du kan ställa frågor som:
- Var hittar jag information?
- Behöver jag ansöka om bygglov eller andra tillstånd för mitt planerade projekt?
- Hur mycket kostar det?
- Hur lång tid tar handläggningen?
- Vad kan jag göra själv och vad som måste utföras av kommunen?
Varför har jag fått avslag?
– Du kommer inte att kunna få besked i ditt ärende på plats. Öppet hus är ett tillfälle för att få information och ta reda på hur du kan komma vidare i ditt ärende och med ditt projekt. Mina medarbetare och jag ser fram emot att svara på alla frågor, säger Thomas Lenell.
Öppet hus, välkommen!
NÄR? Onsdag 31 maj klockan 17-19. VAR? Kontaktcenter, kommunhusets entré, Furuhällsplan 1, Kungsängen.
Vi på kontaktcenter finns här för dig!
- Fråga oss
- Felanmälan
- kommun@upplands-bro.se
- 08-581 690 00 Stängt
- Chatta med oss
- Videosamtal - öppet vardagar kl 10-11
Är du nöjd med informationen på sidan?