Uppdaterad 24 oktober 2022
Skriv ut

Öråkers först ut att Boka en upphandlare

Martina Lindgren, Öråkers gård var först ut att nappa på Upplands-Bro kommuns e-tjänst Boka en upphandlare. Hon träffade Mattias Wiberg, upphandlingschef och Anna Tängdén, upphandlare, och fick vet mer om hur upphandlingar ofta är uppbyggda, hur de går till och litet om vad det innebär att lämna anbud.

Bild på glad tjej framifrån

– Ett mycket värdefullt möte, säger Martina Lindgren. Jag fick en bra inblick i hur upphandlingar fungerar och många bra tips inför uppstarten av våra konferenser nästa år, det här är en tjänst som jag varmt kan rekommendera.
Vid samma tillfälle informerades det också om kommunens intressentlista för direktupphandlingar och vilka upphandlingssystem som är vanliga. E-tjänsten Boka en upphandlare har startats som ett resultat av den täta dialogen mellan kommunen och näringslivet. Företagen har uttryckt ett behov av ökat stöd och förståelse för upphandlingsprocessen.

– Det var mycket trevligt att träffa Martina Lindgren och höra mer om verksamheten på Ladan och Öråkers gård, säger Mattias Wiberg. Jag hoppas att hon fick en del tips och råd som de kan använda sig av i sin verksamhet.
Kommande tillfällen att boka en upphandlare är den 12, 19 samt 26 januari 2022.

Är du nöjd med informationen på sidan?