Uppdaterad 24 oktober 2022
Skriv ut

Beatrice Porshage – ny näringslivsutvecklare i Upplands-Bro kommun

Den 1 december började Beatrice Porshage som näringslivsutvecklare i Upplands-Bro kommun. Hon kommer närmast från en tjänst som rådgivare gentemot privat- och företagskunder på Handelsbanken i Upplands-Bro och bor i Kungsängen.

– Jag ser verkligen fram emot att få arbeta med att utveckla kommunen tillsammans med näringslivet, säger Beatrice Porshage.

Närbild på Beatrice från näringslivsavdelningen

– Varmt välkommen till Upplands-Bro kommun och uppdraget som näringslivsutvecklare! Vem är du och var kommer du närmast ifrån?

– Jag är gymnasieekonom som efter att jag tog studenten från Upplands-Brogymnasiet fick anställning på Handelsbanken 2007. Där har jag haft olika tjänster, mestadels på kontor och nu de senaste fyra åren på kontoret här i Kungsängen. Jag bor i kommunen tillsammans med sambo och tre barn. Jag är väldigt hemmakär så jag rör mig inte ofta utanför kommunen.

– Du bor i Upplands-Bro kommun sedan 15 år tillbaka. Vad är bra med att bo och verka här?

– Jag gillar verkligen småstadskänslan! Till det kommer även närheten till naturen och vatten, men också närhet till kommunikation, restauranger och butiker. Jag bor nära Lillsjön så Lillsjöbadet besöker jag ofta med barnen. Min son spelar fotboll så det blir många träningar och matcher. Nu under vintern åker vi mycket skridskor på Kungsängen IP.

– Hur ser du på näringslivet i Upplands-Bro kommuns möjligheter och vad brinner du mest för att få börja arbeta med?

– Jag vill hjälpa till med att öka tryggheten i kommunen men också öka samarbetet mellan näringslivet och skolorna. De som går i skolan i kommunen ska även kunna stanna kvar efter utbildningen och jobba lokalt, precis som jag. Jag har en god kännedom om kommunen och känner många företagare. Jag ser fram emot att kunna bidra.

Beatrice motiveras även av familjen i sin nya tjänst.

– För mig handlar det också om att få vara med och påverka i mig egen ort och på så sätt förbättra framtiden för mina barn. Jag gillar verkligen Upplands-Bro och vill bidra till att göra kommunen ännu bättre. Mina vänner brukar säga att jag är den bästa reklamen för att flytta hit, avslutar Beatrice Porshage.

Är du nöjd med informationen på sidan?