Nu kan du chatta med kommunen
Hittar du inte det du letar efter på kommunens hemsida, upplands-bro.se? Då kan du chatta med en medarbetare i kontaktcenter.
Chatten är en ny kontaktväg in till Upplands-Bro kommun och är ett alternativ till att ringa, mejla eller komma på besök.
Det går bra att använda chatten med din dator, läsplatta eller i mobilen.
Chatten lanseras tisdag 11 maj klockan 9.
Så här fungerar chatten
Du hittar chatten på startsidan på kommunens hemsida (titta längst ut till höger på skärmen).
När en medarbetare i kontaktcenter finns tillgänglig syns en bild med två pratbubblor.
Klicka på bilden och starta sedan chatten genom att välja den lilla knappen ”Starta chatt”. Du får upp en ruta och kan börja skriva.
Du avslutar chatten genom att välja ”Avluta chatt” och därefter har du möjlighet att välja att få konversationen skickad till dig som e-post eller ladda ner den som ett dokument i pdf-format.
När chatten har avslutats sparas den i 30 dagar och därefter raderas den automatiskt av systemet.
När kan du chatta med oss?
När en medarbetare i kontaktcenter finns tillgänglig syns en bild med två pratbubblor längs ner till höger på webbplatsen.
Det här är bra att veta när du chattar med kommunen.
(intern länk till dokumentet: "Chatta med oss i kontaktcenter")
Vi på kontaktcenter finns här för dig!
- Fråga oss
- Felanmälan
- kommun@upplands-bro.se
- 08-581 690 00 Stängt
- Chatta med oss
- Videosamtal - öppet vardagar kl 10-11
Är du nöjd med informationen på sidan?