Uppdaterad 24 oktober 2022
Skriv ut

Nu kan du chatta med kommunen

Hittar du inte det du letar efter på kommunens hemsida, upplands-bro.se? Då kan du chatta med en medarbetare i kontaktcenter.

Chatfunktion

Till höger på sidan dyker chat-ikonen upp.

Chatten är en ny kontaktväg in till Upplands-Bro kommun och är ett alternativ till att ringa, mejla eller komma på besök.

Det går bra att använda chatten med din dator, läsplatta eller i mobilen.

Chatten lanseras tisdag 11 maj klockan 9.

Så här fungerar chatten

Du hittar chatten på startsidan på kommunens hemsida (titta längst ut till höger på skärmen).

När en medarbetare i kontaktcenter finns tillgänglig syns en bild med två pratbubblor.

Klicka på bilden och starta sedan chatten genom att välja den lilla knappen ”Starta chatt”. Du får upp en ruta och kan börja skriva.

Du avslutar chatten genom att välja ”Avluta chatt” och därefter har du möjlighet att välja att få konversationen skickad till dig som e-post eller ladda ner den som ett dokument i pdf-format.

När chatten har avslutats sparas den i 30 dagar och därefter raderas den automatiskt av systemet.

När kan du chatta med oss?

När en medarbetare i kontaktcenter finns tillgänglig syns en bild med två pratbubblor längs ner till höger på webbplatsen.

Det här är bra att veta när du chattar med kommunen.
(intern länk till dokumentet: "Chatta med oss i kontaktcenter")

Är du nöjd med informationen på sidan?