27NOV2020

Frågor om slam- eller fettömning? Nu ska du vända dig till kommunen

Från 1 december 2020 tar kommunen över kundtjänst för frågor om tömning av slam och fett.

Tankbil som tömmer brunn.

Den som vill beställa tömning av brunn, fettavskiljare eller enskilt avlopp ska från 1 december kontakta kommunen.

Tidigare har företaget Relita haft hand om kundtjänst samt skickat ut fakturor till kunderna, åt kommunen. Från månadsskiftet blir det alltså kommunen som tar över detta.

En fördel är att kommunen på så sätt får en bättre helhetsbild över kunderna, vilka som har fått tömt brunnar och avlopp och var det finns behov av tömning.

För kunderna innebär det färre fakturor då tömningen från och med nu hamnar på VA- och avfallsfakturan från kommunen.

Har du frågor eller vill beställa tömning av brunn eller enskilt avlopp?

Vänd dig till Kontaktcenter VA & avfall

Telefon: 08-581 690 00 (menyval 6).

Öppet: måndag-torsdag 9:00-16:30, fredagar 9:00-15:00

E-post: va.avfall@upplands-bro.se

Jour

För beställning av akuttömning kvällar och helger hänvisas fortsatt till Relitas jour.
Telefon: 0771 - 103 500.

Relaterade nyheter

  • 10 SEP 2021
      Upplands-Bro kommun har tillsammans med Järfälla kommun, samt Energikontoret Storsthlm, sökt och beviljats stöd för att ta fram klimatinvesteringskoncept för båda kommunerna. Upplands-Bro och Järfälla är hittills de enda svenska...
  • 2 SEP 2021
    Hur skulle det se ut om Enköpingsvägen i Bro byggdes om till en levande småstadsgata? Upplands-Bro kommun gav tre arkitektkontor i uppdrag att visualisera hur Enköpingsvägen skulle kunna se ut 2030 efter att den byggts om till småstadsgata....
  • 13 AUG 2021
    Den 19 augusti är det öppet hus och informationsmöte om detaljplanen för Viby 19:3, ett område i Brunna där det planeras för cirka 850 bostäder, skola, förskola och service.
Upp