20MAR2019

Nya kommundirektören vill bevara och satsa på nya lösningar

I juni tillträder Ida Texell tjänsten som kommundirektör i Upplands-Bro kommun. Ida kommer senast från Brandkåren Attunda, där hon jobbar som förbundsdirektör och räddningschef.

Ida Texell, tillträder som ny kommundirektör i juni.

– Jag är jättestolt och glad och jag känner mig inspirerad att börja mitt nya jobb. Jag tycker Upplands-Bro är en fantastisk fin kommun, men det finns också många möjligheter att göra mycket bättre, säger Ida.

Uppvuxen i Skåne

Ida Texell är född och uppvuxen i Kristianstad. Hon är utbildad brandingenjör men har också en magister i företagsekonomi, med särskilt fokus på effektiva styrmodeller för offentlig sektor.

Arbete i offentlig sektor är något som Ida brinner särskilt för.

– Jag är en utpräglad samhällsbyggare. Jag tycker det är otroligt viktigt att den offentliga sektorn utvecklas. Vi har ett viktigt uppdrag att utveckla välfärden och skapa attraktiva arbetsplatser. Jag är otroligt stolt över att jobba i offentlig sektor, säger Ida.

Innan hon började på Brandkåren Attunda jobbade hon på Räddningstjänsten Syd. Hon har också varit engagerad i Agenda 2030-delegationen.

Lyssna in

När Ida får frågan på vad hon vill ta itu med under sin första tid som kommundirektör svarar hon snabbt.

– Jag vill börja med att lyssna in och höra vad som fungerar fint. Därefter kan vi våga ompröva det vi känner att vi behöver göra bättre, förklarar hon.

Ida Texell tillträder tjänsten som kommundirektör i juni.

Relaterade nyheter