17OKT2018

Helena blir ny socialchef i kommunen

Helena Åhman, så heter Upplands-Bro kommuns nya socialchef. Helena kommer senast från en tjänst som avdelningschef för socialtjänstavdelningen på Kungsholmens stadsdelsförvaltning i Stockholms stad.

Helena Åhman, ny socialchef i Upplands-Bro kommun.

– Jag ser fram emot att ta vid och fortsätta det stora utvecklingsarbete som just nu pågår inom kontoret. Det känns spännande, roligt men också utmanande, säger Helena Åhman.

Tidigare jobbat i kommunen

Helena har tidigare jobbat inom Upplands-Bro kommun som avdelningschef inom socialkontoret med ansvar för utföraravdelningen.

– Jag vill arbeta vidare med utveckling inom socialtjänsten. Att få möjlighet att tillsammans med de förtroendevalda och medarbetare fortsätta och ta nya steg mot framtidens socialtjänst, säger Helena.

Helena tar över efter nuvarande socialchef Eva Folke som går i pension. Helena tillträder sin nya tjänst i början på nästa år.

– Vi är mycket glada över rekryteringen av Helena. Helena arbetar verksamhetsnära och har stort fokus på utveckling och omsorg för människor i behov av stöd. Jag hälsar henne välkommen tillbaka till Upplands-Bro, säger Maria Johansson, kommundirektör.

Relaterade nyheter