Konsumentrådgivning
Alla som bor i kommunen kan få kostnadsfri rådgivning hos vår konsumentrådgivning. Konsumentvägledaren ger däremot inte råd när det gäller köp mellan privatpersoner eller råd till företagare som ingått avtal med annan företagare.
Före köp kan du som konsument få hjälp med att förstå avtal och ställa frågor om lagar och regler. Konsumentvägledaren i Upplands-Bro kommun lämnar däremot inte ut information om produkter och tjänster.
Efter ett köp hjälper konsumentvägledaren dig med dina konsumenträttigheter. Du får information som gör att du kan klaga på rätt sätt till ett företag. På Konsumentverkets hemsida kan du läsa pressmeddelanden och finna varningar gällande vissa produkter.
Kontakt
Konsumentvägledare
Tel: 08-581 693 23
Telefontid tisdagar mellan 09:00-12:00
Epost: konsumentvagledning@upplands-bro.se
E-postsvar inom fem arbetsdagar.
Hemsida: Konsumentvägledning Upplands-Bro
Länkar till externa webbplatser
- Allmänna reklamationsnämnden
- Datainspektionen
- Etiska rådet för betalteletjänster
- Fastighetsmäklarnämnden
- Konsument Europa
- Konsumenternas bank- och finansbyråKonsumenternas energimarknadsbyråKonsumenternas försäkringsbyrå Konsumenternas telefoni-, tv- och internetbyråKonsumentprogrammet PlusKonsumentverketPost- och telestyrelsenResegarantinämnden Råd & RönSveriges konsumenter
Text för lättläst (radera textmodulen om sidan inte ska ha lättläst)