Uppdaterad 29 augusti 2023
Skriv ut

UBG har fått en ny logotyp

I dag lanseras Upplands-Brogymnasiets alldeles nya logga.

Foto på tre elever som har loggan på tröjan

Det är positiva ord när eleverna får se loggan för första gången. "Den är cool" och "snygg" sägs när vi ställer frågan om vad de tycker om loggan.

Loggan är framtagen för att stärka skolans identitet. Både när det kommer till konkurrensen om elever mellan skolorna men även när det kommer till igenkänning och ökad sammanhållning. Förutom på skyltar, i mejlsignaturer och i brevmallar finns även loggan på profilprodukter som eleverna kan köpa.

– Vi är väldigt glada att ha fått en egen logotyp för Upplands-Brogymnasiet. Vi är stolta över vår verksamhet och nu kan både elever och personal visa upp vårt varumärke vilket skapar en ännu större samhörighet på skolan. Dessutom är det viktigt i marknadsföringen att det finns en tydlig avsändare, säger Ann Arvedahl, marknadsföringsansvarig på Upplands-Brogymnasiet.

Logotypen finns i olika utföranden i form av symbol, full logotyp och bokstäver som igenkänningsmärke. Färgkombinationen är svart och vitt.

Kollage på alla nya loggor i svart och vitt

Är du nöjd med informationen på sidan?