Relationsproblem

Familjerådgivning erbjuder samtal för enskilda personer, familjer och anhöriga.

Vad är familjerådgivning?

Familjerådgivning är en service som Upplands-Bro kommun tillhandahåller. Ny Form är en avtalspartner till kommunen.

Vi har lång erfarenhet av att möta par och familjer med olika former av problematik och svårigheter i sina nära relationer.

Till familjerådgivning kan du söka dig med frågor eller problem såsom svårigheter att kommunicera, barn, tonåringar och föräldraskap, skilsmässa eller separationer, otrohet, kriser av olika slag samt sex- och samlevnadsfrågor. Familjerådgivningen kan vara en hjälp att komma vidare oavsett om man väljer att fortsätta tillsammans eller hitta vägar att separera ochfå ett bra avslut.

Hur går det till?

Du träffar en familjerådgivare som i lugn och ro går igenom situationen tillsammans med dig/er. Du får möjlighet att i ordnade former uttrycka det som kanske aldrig blir sagt, eller det som blir sagt på fel sätt.

Familjerådgivaren fungerar som en objektiv part i samtalet vars ansvar är att fördela ordet samt tydliggöra kommunikationen och ansvar är att fördela ordet samt tydliggöra kommunikationen och hjälpa er att konflikthantera.

Samtalet är 1,5 timme om du kommer som par eller med flera personer. Om du kommer enskilt är samtalet 45 minuter. Du behöver inte förbereda dig på något sätt. Det vanligaste är att ni träffar rådgivaren 3–5 gånger.

Vad kostar det?

Den egna avgiften är 125 kronor per samtal, avgiften skall betalas med kort vid varje samtalstillfälle. Avbokning senast 24 timmar innan avtalad tid.

Mottagning vid Tibble Torg

Ingång via dörren som ligger mellanTibble Torg 7 och 9, 196 34 Kungsängen. Porttelefon finns.

För tidsbeställning ring 08-500 044 68

Söker du akut hjälp

Kontakt

Kontaktcenter
Tel: 08-581 690 00
E-post: kommun@upplands-bro.se
Forum: Kontaktcenters forum

Vi vill gärna veta vad du tycker om våra verksamheter

Skicka in dina synpunkter