6APR2018

Kom i form med vattenfys

Nytt för våren är att det finns ett vattenfys-pass i Bro simhall. Vattenfys är träning i vattnet med betoning på styrka. Kör så tufft som du vill och orkar och kom i form till sommaren!

Aaron Rosqvist kör hårt under vattenfys-passet. Foto: Nikita Ahmady

Nu finns det möjlighet att träna vattenfys i Bro simhall på torsdagar kl 20.00. Passen leds av instruktören Aaron Rosqvist, som är en riktig träningsfantast. Förutom vattenfys spelar han gärna innebandy, gymmar, simmar och springer.

Vattenfys är effektiv träning som samtidigt är skonsam för muskler och leder.

-Vattenfys är suveränt och funkar för alla åldrar. Det är verkligen bra allround-träning där du får kondition, styrka och koordination på samma gång, tycker Aaron Rosqvist.

Han betonar att vattenfys även passar bra för dig som vill ha lite hårdare träning, eftersom du själv kan anpassa hur intensiv din vattenträning ska var. Hittills har deltagarna på passen varit mellan 20 och 60 år.

-När jag själv provade första gången blev jag överraskad över att det var ganska jobbigt. Jag hade faktiskt lite träningsvärk efteråt, säger Aaron Rosqvist.

Att träna en gång kostar 60 kronor för vuxen och 50 kronor för pensionär eller ungdom. Det finns också klippkort med tio gånger för 500 respektive 400 kronor samt termins- och årskort.

Läs mer om simkorten här.

Relaterade nyheter

• 6 JUL 2018
    Missade du Historisk mosaik, en storslagen föreställning om Upplands-Bros brokiga historia som gavs i Kulturhuset i Kungsängen den 23 maj? Nu kan du läsa lokalprofilen Börje Sandéns manus med massor av spännande berättelser om lo...
  • 29 JUN 2018
    Vi önskar alla boende och besökare i Upplands-Bro en trevlig sommar och passar på att informera om öppettider för biblioteket, simhallen, kretsloppscentralerna etc.
  • 27 JUN 2018
    Nu kommer det in många klagomål på lösspringande hundar och nedskräpning på badplatserna. Här kommer en påminnelse om vad som gäller på kommunens badplatser.