18JAN2017

Kundcenter byter namn till Kontaktcenter

Den 1 februari byter kommunens kundcenter namn för att göra det tydligare vilken verksamhet som bedrivs där. Det nya namnet blir Kontaktcenter.

Foto: Caroline Falkengren

Sedan Kundcenter startade i mars 2012 har verksamheten utvecklats. Ordet kund är otydligt och kan lätt missförstås vilket skapar förvirring över vad det egentligen är Kundcenter kan hjälpa till med.

– Därför byter vi namn till det mer passande namnet Kontaktcenter, för att förtydliga att alla är välkomna att kontakta kommunen, förklarar Susanne Schenström som är chef för verksamheten.

Namnbytet sker den 1 februari 2017.

Relaterade nyheter

  • 23 NOV 2017
    Den 22 november behandlades slutgiltigt budgeten för 2018 i Upplands-bro kommun. Enligt den styrande koalitionens (S, MP, C, KD) budget tillskjuts nämnderna totalt 96,3 miljoner kronor i ytterligare budgetmedel. Det motsvarar en ökning...
  • 17 NOV 2017
    Soma Arenander och Anna Björklund - så heter medarbetarna i Upplands-Bro kommun som är nominerade till priserna Årets karriär och Årets nytänkare på Framtidsgalan. Soma har gjort raketkarriär och har inom loppet av 1,5 år gått från...
  • 15 NOV 2017
    Hur ser brottsstatistiken ut i Upplands-Bro? Vilka brott ökar och vilka brott minskar i kommunen? Nu finns brottsstatistik för årets mätperiod, tillgänglig att läsa på kommunens webbplats. Statistiken som kommunen använder är insamlad...